Nieuws etc.

'INSTAPCRUISE' NAAR NOORWEGEN (Deel 6)



AAN DE WANDEL IN GEIRANGER


Cruiseschepen kunnen in Geiranger niet afmeren, daar is het plaatsje

te klein voor. Bovendien neemt een forse camping het grootste deel

van de waterkant in beslag. Het ms Westerdam gaat er dus voor anker.

Alhoewel het flink bewolkt is, wil ik daar graag wat opnames van maken.

Met de tender (hulpbootje) aan wal gebracht begin ik via de enige weg

die het dorp rijk is via diverse haarspeldbochten aan de klim naar boven.


DRAMATISCHE OMLIJSTING


Via een steil en smal voetpad bereik ik uiteindelijk een rotsoverhang

waarvandaan ik een weids uitzicht over de fjord met de daarin voor anker

liggende Westerdam heb. De laaghangende bewolking schurkt tegen de

wanden van de fjord aan en zorgt voor een dramatische omlijsting.

Klik, klik, klik! Dat hebben we dan ook weer in de tas.


- Ik hou je op de hoogte -