Nieuws etc.

KIRK DOUGLAS (Spartacus) 100 JAAR (3)



GLACIER BAY



Kirk bleef maar vier dagen aan boord. Net genoeg om het bezoek aan

Glacier Bay - met zijn in juni steeds afkalvende gletsjers - mee te maken.

In dit beschermd Nationaal Park worden maar twee cruiseschepen per dag

toegelaten. Toen wij er met de Crystal Harmony lagen, kwam als tweede

schip de Veendam de baai binnenvaren. Ik had er toen geen flauw benul


van dat ik in juni 2013 op dit schip van de HAL op uitnodiging een cruise


naar Atlantisch Canada zou gaan maken. Maar dat is een ander verhaal!





VEENDAM IN GLACIER BAY
 

Diezelfde avond gaf de kapitein voor een select gezelschap een Gin Party


in zijn hut. Die leek op een balzaal en kon de 30 genodigden - waaronder

mijn vrouw en ik - met gemak accommoderen. Ineens zag ik aan de andere

kant van de hut in gezelschap Kirk staan. Ik nam nog een gin en nam me voor

om me aan hem te laten voorstellen. Maar plotseling was hij weg. Jammer!

Zelf had ik het op een gegeven moment ook wel gezien - mijn vrouw bleef nog

even staan keuvelen met de eerste stuurman - en ik stapte de hut uit. En wie

stond daar in de nauwe gang leunend tegen de wand te wachten: Kirk Douglas!


- in mijn post van morgen...JOHN meets SPARTACUS! -